زمخت

زمخت

زمخت

زمخت

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

مرکز خرید زورلو، مجتمعی گران و مجلل در شهری نیمه آسیایی

برای مسافرت به گوشه و کنار جهان می توان اهداف مختلفی را مشخص کرد. عده ای در دنیا دوست دارند تا در اولین فرصت فراغت خود سری به نقاط تاریخی و باستانی جهان بزنند و از میراث برجای مانده بر روی این کره خاکی بازدید بعمل آوردند. گروهی دیگر تمایل به حضور در اقلیم های طبیعی نظیر جنگل ها و سواحل مشهور جهانی دارند و گروهی دیگر نیز تنها دلشان می خواهند یک جای عجیب و غریب را بر روی نقشه جغرافیایی پیدا کنند و به سوی آن حرکت و به قولی ماجراجویی تازه را برای خود ایجاد کنند و اما دسته دیگری را نیز می توان بین تمامی گردشگران و توریست های مختلف جهانی پیدا نمود که تنها برای ارضای حس خرید و گشت و گذار در میان بازارها و مراکز خرید معتبر موجود در اقصی نقاط دنیا، سفر خود را ترتیب می دهند که این مطلب اختصاص به این نوع از گردشگران و دوستان گرامی خواهد داشت! مرکز خرید زورلو استانبول نام یکی از همین مقاصد بزرگ تجاری و خرید ساخته شده با معماری کاملا منحصر به فرد و چشم نواز در مهمترین شهر ترکیه یعنی استانبول است که می توان با حضور در آن و کمی گشت و گذار در 5 طبقه طراحی شده برای این مرکز خرید فوق العاده گران و سوپر لوکس، با تعدادی از بهترین محصولات و برندهای روز جهان مواجه شد. پس، اگر شما نیز همچون ما علاقمند به آشنایی بیشتر با زورلو سنتر استانبول هستید، پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

مرکز خرید زورلو استانبول

کمی در خصوص مرکز خرید زورلو سنتر

همانطور که گفتیم، مرکز خرید زورلو استانبول یکی از بهترین اماکن تجاری شهر استانبول بوده که از مساحتی بالغ بر 105 هزار مترمربع برخوردار است و در آن نزدیک به 205 غرفه و فروشگاه مختلف ایجاد شد. این مرکز خرید فوق العاده که در حوالی میدان تقسیم قرار گرفته، دارای 5 طبقه هست که به ترتیب عبارتند از: طبقه 3- برای پارکینگ مجموعه، طبقه 2- مخصوص متروی شهری، طبقه 1- مختص به بسفر و طبقه همکف که به آن طبقه میدان نیز گفته می شود. بد نیست بدانید بسیاری از برندهای مطرح دنیا برای نخستین بار شعب و فروشگاه های نمایندگی خود را بصورت کاملا انحصاری در زورلو سنتر استانبول ایجاد و افتتاح نموده اند؛ همچون برند نام آشنا و محبوب اپل که اولین نمایندگی خود در کل کشور ترکیه را به شکل و شمایل یک فروشگاه مکعبی بنا نهاد. البته شهرت و محبوبیت بالای این مرکز خرید کاملا گران قیمت تنها به خاطر وجود تکه ای از برندهای مطرح جهانی در آن نیست و می توان از جمله شاخص های دیگری که در راستای شناخته شده تر کردن این مجموعه تاثیرگذار بوده، به رستوران های بسیار باکیفیت، کافی شاپ های سوپر لوکس، هتل اقامتی 5 ستاره و مجموعه های تفریحی موجود در آن نظیر شهربازی، کلوب های ورزشی، سینما و همچنین فضایی مخصوص جهت برپایی بزرگترین نمایشگاه هنری در شهر استانبول که اغلب با برگزاری کنسرت های مختلفی نیز همراه است، اشاره نمود. در خصوص هزینه های موجود در مرکز خرید زورلو استانبول نیز باید بگوییم، وارد شدن به این مرکز خرید یعنی چشم پوشی بر روی صرفه جویی و ولخرجی های بسیار گزاف و خارج از حد تصور برای حاضران و بازدیدکنندگان این مجمتع تجاری منحصر به فرد! توجه داشته باشید که اگر به دنبال کاهش هزینه های خود در سفر هستید، حتما از رفتن به زورلو سنتر استانبول اجتناب کنید، چرا که حتی خریدن یک لباس ساده و یا یک شی نه چندان جذاب هم می تواند برای شما بسیار پر هزینه باشد، اما اگر از جمله گردشگران و مسافرانی هستید که به لحاظ مالی هیچگونه مشکلی برای خرج کردن در طول سفر ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به مرکز خرید زورلو استانبول بزنید و از نزدیک با دنیایی رنگارنگ و کیفیت غیر قابل انکار بهترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف مد و پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، طلا و جواهرات آشنا شوید.

مرکز خرید زورلو استانبول 2

معماری زورلو سنتر

به جرات می توان گفت گردشگران می توانند حتی در صورت عدم خرید خود از زورلو سنتر استانبول واقعا باشکوه و مجلل در مساحت داخلی آن به گشت و گذاری کوتاه بپردازند و از آن به عنوان یکی از اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری موجود در سفر چند روزه خود یاد کنند. مجتمع تجاری، اداری و مسکونی زورلو سنتر توسط معماران حرفه ای همچون تابانلیوگلو و امره آرولات در سال 2013 میلادی ساخته شده و از همان ابتدا زمزمه هایی مبنی بر یگانه بودن نوع معماری و سبک ساختاری مرکز خرید زورلو استانبول به گوش می رسید تا اینکه بالاخره مردم بومی و غیر بومی این نقطه از جهان همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه این مکان، به عینه شاهد برگی دیگر از هنر ساخت و ساز جهانی بودند! مجتمعی که ما بارها تا به این قسمت مطلب از آن به عنوان زورلو سنتر استانبول یاد کرده ایم، در حقیقت یک شهرک کوچک اما بسیار باکلاس و فول امکانات بحساب می آید که از 5 ساختمان چهار طبقه ای برخوردار شده و هر کدام از ساختمان های ایجاد شده در آن نیز مربوط به یکی از بخش های اداری، مسکونی و همچنین تجاری هستند. البته که تمام این بخش ها با یکدیگر در ارتباط هستند و نهایتا در میدان عمومی زورلو سنتر به همدیگر پیوند زده شده اند. نوع سبک و سیاقی که مهندسان برای ساخت مرکز خرید زورلو استانبول در نظر گرفتند، واقعا به نوبه خود هم در کل کشور ترکیه بی همتاست و هم به ندرت می توان سازه ای را مشابه آن در جای دیگری از این کره خاکی پیدا نمود. شکل و شمایل ظاهری این مرکز خرید مشهور و محبوب در اروپا همچون بازی با خطوط هندی متعدد بوده و گویی که در هر لحظه آسمان ترکیه را بارها و بارها اسیر فاکتورهای زیبایی و جذابیت های بصری خود کرده است. نکته دیگری که می توان در خصوص طراحی و معماری منحصر به فرد و مجذوب کننده زورلو سنتر استانبول به آن بپردازیم، این است که گروه طراحان فضای داخلی این مجموعه برای تزئین و دیزاین هرچه بهتر، از چیزی بالغ بر 200 گونه مختلف گیاهی و همچنین 68 گونه متفاوت درختی استفاده کرده که در مجموع چیزی نزدیک به 20 میلیون دلار برای این منظور خرج شده که البته ناگفته نماند هزینه کردن این میزان بودجه جهت ایجاد یک فضای صمیمی و دلربا در مرکز خرید زورلو استانبول بسیار موفق آمیز بوده و خیلی زود با راهکارهای اقتصادی مناسب این مبلغ به جیب سرمایه گذاران این مجتمع تجاری، اداری و مسکونی بازگشته است.

طراحی و معماری منحصر به فرد زورلو سنتر

هتل رافلز - Raffles Hotel

علاقمندان به اقامت در هتل های فول آپشن و تمام عیار جهان بد نیست، بدانند که هتل رافلز یکی از همین مکان های اقامتی بسیار شایسته در ابعاد بسیار وسیع بین المللی هست. این هتل دارای 5 ستاره طلایی بر بلندای تمام افتخارات خود بوده و در سال 2017 میلادی نیز از آن به عنوان یکی از بهترین هتل های کل دنیا یاد شده است. هتل رافلز درست جنب مرکز خرید زورلو استانبول واقع شده و می توان از تک تک طبقات آن به یک چشم اندازی شگرف و دوست داشنتی از شهر پر تب و تاب استانبول دست پیدا کرد. گردشگران و مسافران شهر استانبول توجه داشته باشند که هزینه هر شب اقامت در این مکان پنج ستاره چیزی بین 270 تا 430 دلار هست که از این حیث قطعا نمی تواند اقامتگاهی مناسب برای طیف گسترده ای از گردشگران و توریست های عزیز سفر کرده به شهر استانبول به حساب آید.

هتل رافلز - Raffles Hotel

معرفی تعدادی از برندهای فعال در زورلو سنتر

همانطور که عنوان کردیم، بخش تجاری مرکز خرید زورلو استانبول متشکل است از 205 غرفه و فروشگاه کاملا معتبر از برندهای مطرح جهانی در زمینه های مختلف کاری همچون پوشاک و لوازم کودک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مد و لباس، لوازم الکترونیکی و دیجیتال، جواهرات و ساعت که در این بخش از مطلب قصد معرفی تعدادی از آن را برایتان کرده ایم.مرکز خرید زورلو استانبول 3

پوشاک و لوازم کودک

برای تهیه پوشاک و لوازم مورد نیاز کودکان بهتر است سری به طبقه 2- در مرکز خرید زورلو استانبول بزنید و از نزدیک با تعدادی از بهترین فروشگاه های فعال در این زمینه مواجه شوید که عبارتند از: جاکادی (Jacadi)، بربری چیلدرن (Burberry Children)، جوکر تویز (Jocer Toys)، اوشکوش، تارتین ات چاکلیت (Tartine Et Chocolat)، جوکر (Jocer)، ایمجیناریوم (Imaginarium)، مادر کر (MotherCare) و نانان (Nanan).

مرکز خرید زورلو استانبول 4

کیف و کفش

برای خرید بهترین کیف و کفش های تولید شده در جهان آن هم از بهترین برندهای مطرح دنیا می توان سری به طبقات همکف و 1- زورلو سنتر استانبول بزنید و از نزدیک با فروشگاه هایی همچون مسافر (Mosafer)، آلدو (Aldo)، وانپن (Kwanpen)، دیوارس (Divarese)، آیگنر (Aigner)، هوتیک (Hotic)، واریو (Vario)، موکاسینی (Mocassini) و سوپر استپ (SuperStep) که در طبقه 2- واقع شده، مواجه شوید.

مرکز خرید زورلو استانبول 5

لوازم خانگی

در مرکز خرید زورلو استانبول نزدیک به 14 فروشگاه فعال در زمینه خرید و فروش لوازم و سایر منسوجات مورد نیاز خانگی به چشم می خورند که عمدتا می توان در طبقات اول و یا همکف به این دسته از فروشگاه های لوازم خانگی دست پیدا نمایید. تعدادی از بهترین این فروشگاه ها عبارتند از: دوکسیانا (Duxiana)، پنلوپه (Penelope)، چاکرا (Chakra)، اینساید (Inside) و انگلیش هوم (English Home).

 

  • هوتن حسنی

شعر در مورد انتظار

شعر در مورد انتظار ، شعر انتظار ، شعر در مورد انتظار کشیدن ، شعر انتظار عاشق برای معشوق

در این مطلب از سایت جسارت سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد انتظار برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

انتظارت را می کشم ای زیبای من امیدوارکم که بیایی

تو را در باد گم کرد و به انتظار نشست

و نمی دانست مسافران باد را بازگشتی نیست

شعر در مورد انتظار

نیستی و نمیدانی در انتظارِ تو کاسه ی صبر که هیچ !

صبر کاسه هم لبریز شده !

شعر در مورد انتظار یار

 هر شب که انتظارت را می برم به روز

شرمنده ام که بی تو نفس میکشم هنوز

شعر در مورد انتظار کشیدن

گیرم اندوه تو خواب است و نگاه تو خیال

پس دلم منتظر کیست عزیز این همه سال؟

پس دلم منتظر کیست که من بی خبرم؟

که من از آتش اندوه خودم شعله ورم؟

شعر در مورد انتظار معشوق

خیلی وقت است فراموش کرده ام کدامیک را سخت تر می کشم ؟

رنج ! انتظار ! یا نفس را

شعر در مورد انتظار حضرت مهدی

آنقدر چشم ، انتظار آمدنت نشستم

که تمامی دربهای باز ،

بر روی پاشنه انتظار پوسیدند

شعر در مورد انتظار ظهور

تا زنده ام می نشینم به انتظارت

شاید هم نیایی…

من کارم را می کنم

شعر در مورد انتظار داشتن

دلم از هزار راه ِ رفته ، بی تو باز گشته است…

ایوب هم اگر بود ،

چشم می بست از انتظار آمدنت

شعر در مورد انتظار مرگ

سفر کردی غروبی از کنارم

تو را ای کاش میشد ، باز دارم

تو میگفتی که میآیی دوباره

از آن روز دائما چشم انتظارم

شعر در مورد انتظار نداشتن

اگر چه عاشق برفم بهار هم خوبست

بدان به خاطر تو انتظار هم خوبست

دلم به خلوت تابوت رفت دلِ تنگم

ولی برای دل من مزار هم خوبست

شعر در مورد انتظار عاشقانه

بدترین قسمت زندگی انتظار کشیدن است

و بهترین قسمت زندگی داشتن کسی است

که ارزش انتظار کشیدن را داشته باشد

شعری در مورد انتظار یار

من نمی دانستم ، که سر انجام چه آید به سرم ؟

تو مرا خوب نگر ،

شاید اینبار ببینی که تو را منتظرم !

شعری در مورد انتظار عشق

انتظارت چه زیباست وقتی که لبه جاده ی دل تنگی ایستادم

و تو با شاخه گلی از بهانه های عاشقانه می آیی

شعر در باره انتظار یار

سوز دلم نشنیدی و از بام قلبم پر زدی

رفتی تو از کوی من و بر قلب من خنجر زدی

من ماندم و یک کوله بار از خاطره در خاطرم

چشم انتظار بر درگهم شاید که روزی در زنی

شعر در باره انتظار عشق

مبادا نامی از عشق بر کوچه پس کوچه های قلبت بنویسی !!!

به جرم دوست داشتن محکوم به انتظار میشوی !

شعر درمورد انتظار عشق

تمام روز و شب با بیقراری به شوق روی تو بیدار هستم

اگرچه بی غرورم زنده اما به شوق لحظۀ دیدار هستم

شعر درباره انتظار کشیدن

چقدر سخت است منتظر کسی باشی

که هیچ وقت فکر آمدن نیست

شعر درباره انتظار معشوق

هجوم خواب ها پلک مرا از پا نمی انداخت

چه شب هایی طلوعت را به جانم منتظر بودم

شعری در مورد انتظار حضرت مهدی

به شقایق سوگند که تو بر خواهی گشت

من به این معجزه ایمان دارم

منتظر باید بود تا زمستان برود ،

غنچه ها گل بکنند !

شعری درباره ی انتظار حضرت مهدی

سکوت دردناک است اما در سکوت است که همه چیز شکل می گیرد

و در زندگی ما لحظه هایی هست که تنها کار ما باید انتظار کشیدن باشد

شعر درباره انتظار حضرت مهدی

امشب دلم از آمدنت سرشار است

فانوس به دست کوچه دیدار است

آنگونه تو را در انتظارم که اگر این چشم بخوابد

، آن یکی بیدار است

شعر درباره انتظار ظهور

تا کی در انتظار میگذاری به زاریم ؟

بازآی بعد از اینهمه چشم انتظاریم

شعر در مورد توقع داشتن

ای انتظار پس کی به پایان می‏رسی ؟

و چون به پایان رسی بی تو چگونه توانم زیست ؟

شعر درباره انتظار مرگ

دلتنگ مباش ،

من قلبم را سایه بان دلت کردم

و چشمانم را در انتظار دیدنت

شعر در مورد توقع نداشتن

انتظار مثل دریا می مونه

هر چقدر جلوتر میری عمیقتر میشه

شعر در مورد انتظار عشق

قول بده که خواهی آمد

اما هرگز نیا!

اگر بیایی

همه چیز خراب می‌شود

دیگر نمی‌توانم

این‌گونه با اشتیاق

به دریا و جاده خیره شوم

من خو کرده‌ام

به این انتظار

به این پرسه زدن‌ها

در اسکله و ایستگاه

اگر بیایی

من چشم به راه چه کسی بمانم؟

شعر های عاشقانه در مورد انتظار

صبح

برکت چشمان توست

آنگاه که

انتظار حضورت

واژه واژه

در من شعر می‌شود

شعر در مورد انتظار عاشق

تو می روی

این شهر غریب تر از هر روز

آلوده تر از تنهایی

آدم هایش

در پشت یک پنجره پر از انتظار

خفه می شوند

تو می روی

دلتنگی

خودش را توی کافه ها

دود می کند

تو می روی

و شهر و پنجره ها و آدم ها را

روی آخرین سطر این شعر

حلق آویز می کنی

شعر در وصف انتظار

به انتظار تصویر تو

این دفتر خالی

تا چند

تا چند

ورق خواهد خورد؟

شعر در وصف انتظار عشق

به یاد سلام تو،

لبانم همیشه ترند

و در انتظار گام‌هایت

چشمانم را در امتداد کوچه

وجب به وجب کاشته ام..!

شعر عاشقانه در وصف انتظار

انگار

سال‌ها طول کشید

که دسته ای بوسه

از دهانش بچینم

و در گلدانی به رنگ سپید

در قلبم بکارم.

اما انتظار

ارزشش را داشت

چون عاشق بودم

شعر عاشقانه انتظار ، شعر انتظار معشوق ، شعر انتظار مولانا ، شعر انتظار شهریار

شعری در وصف انتظار

آفتاب،

پشت پنجره

در انتظار پلک گشودن،

پرنده،

در انتظار پرواز

و عشق

در انتظار بوسیدن و

 نوازش تو ست.

متن بی قراری عاشقانه

تا کجای قصه باید ز دلتنگی نوشت؟

تا به کی بازیچه بودن توی دست سرنوشت؟

تا به کی با ضربه های درد باید رام شد؟

یا فقط با گریه های بی قرار آرام شد؟

بهر دیدار محبت تابه کی در انتظار؟

خسته ام از زندگی با غصه های بیشمار

و بی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی آرد

و برف نا امیدی بر سرم یکریز می بارد

چگونه بگذرم از عشق ، از دلبستگی هایم ؟

چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟

شعر در وصف انتظار کشیدن

صبح

برکت چشمان توست

 آنگاه که

انتظار حضورت

واژه واژه

 درمن شعر می شود.

شعر در وصف انتظاری

از خلاصه ی روزهای انتظار

که می دانم حوصله به خرج نمی دهی

تا تمامی حرف‌هایم را بشنوی

فقط این را می گویم:

دلتنگی ام

آنقدر بزرگ شده است

که اگر ببینی

شاید نشناسی!

شعر در وصف انتظار مهدی

بخند کودک همسایه

من اندوه‌های زیادی را دیدم که سر پیچ همین خیابان

چشم انتظار بزرگ‌سالی تو هستند.

شعر در وصف انتظار امام زمان

در انتظار توام

در چنان هوایی بیا

که گریز از تو ممکن نباشد

تو

تمام تنهایی‌هایم را

از من گرفته‌ای

خیابان‌ها

بی حضور تو

راه‌های آشکار جهنم‌اند

شعری در وصف انتظار یار

بی تو

نه بوی خاک نجاتم داد

نه شمارش ستاره ها تسکینم

چرا صدایم کردی

چرا ؟

سراسیمه و مشتاق

سی سال بیهوده در انتظار تو ماندم و نیامدی

نشان به آن نشان

که دو هزار سال از میلاد مسیح می گذشت

و عصر

عصر والیوم بود!

شعری در وصف چشم انتظاری

از تمام هیاهوی این دنیا

تنها پنجره ای می خواهم

که سالها

در انتظار تو

بر شیشه های مه گرفته اش

آه بکشم

شعر در مورد انتظار عشق

قطار می‌رود

تو می‌روی

تمام ایستگاه می‌رود

و من چقدر ساده‌ام که سال‌های سال

در انتظار تو

کنار این قطار رفته ایستاده‌ام

و همچنان به نرده‌های ایستگاه رفته تکیه داده‌ام‌‌!

شعری در مورد انتظار عشق

عشقت اندوه را به من آموخت

و من قرن‌ها در انتظارِ زنی بودم که اندوهگینم سازد

شعر در وصف انتظار یار

من آرزومند دهانت هستم، صدایت، مویت

دور نشو

حتی برای یک روز

زیرا که

زیرا که

چگونه بگویم

یک روز زمانی طولانی است

برای انتظار من

چونان انتظار در ایستگاهی خالی

در حالی که قطارها در جایی دیگر به خواب رفته اند

شعری در مورد انتظار یار

انتظار بارانی را می‌کشم

که پلک بر هم بگذارم

باریده است !

بانو !

به تماشای باران ستاره‌ها

بی‌ چتر

بیا

شعر در مورد انتظار یار

آبی یعنی آرامش…

کاش سقف خانه‌ی کوچکمان آبی بود..

اگر بود.. انتظار رنگ دیگری داشت:… رنگ آرامش.

شعر انتظار

گفت

منتظرم باش برمی گردم

من

منتظر نماندم

او

هم نیامد

و این مرگی بی جنازه بود

شعر انتظار معشوق

نه آنکسی که رفته است باز می گردد

و نه آنکسی که مانده است

از انتظار دست می کشد

تو دروغ کدام عشق بودی ؟

که اینگونه بی خیال

گذاشتی ورفتی

شعر انتظار عاشقانه

و خداوند

عشق و انتظار را با هم آفرید

این را من خوب می دانم

منی که از انتظار تو

به عشق رسیدم

شعر انتظار کشیدن

هرگز انتظار ندارم مرا

همانقدر دوست داشته باشی

که دوستت دارم

این توقعی ست غیر منصفانه

من باید عاشق تو باشم

در حد ممکن عشق

و آرزومند آن باشم

که مرا بخواهی

هر قدر که می خواهی

شعر انتظار یار

زن ها را

باید آهسته در آغوش کشید

آن ها در زندگی

آنقدر برای رسیدن به عشق

انتظار کشیده اند

که تمام تنهایی تن شان

ترک برداشته است

auv nv l,vn hkjzhv ، شعر انتظار فروغ فرخزاد ، شعر انتظار امام زمان

شعر در انتظار معشوق

بزرگ ترین خیانتی که

می توانی در حق کسی کنی

این است که

او را در یک امیدِ نشدنی و محال

حبس اش کنی

و بگذاری انتظار بکشد

شعر در مورد انتظار معشوق

مرا پیکری است

تا چشم انتظار تو باشم

تا از دروازه های صبح

تا

دروازه های شب در پی تو بشتابم

مرا پیکری است

بهر آنکه عمرم را با عشق تو سر کنم

شعر از انتظار معشوق

انتظار تو را می کشم

ای نیامده

که هرگز نخواهی آمد

و من همچنان چشم به راه تو هستم

ای ناشناخته

تو را هرگز نخواهم دید

شعر انتظار عاشق برای معشوق

آیا این شب است

که باعث می شود من به تو فکر کنم ؟

یا من هستم

که برای فکر کردن به تو

انتظار شب را می کشم ؟

شعر انتظار عاشق

در انتظار توام

در چنان هوایی بیا

که گریز از تو ممکن نباشد

شعر انتظار عاشقی

روزی که تو بیایی

برای همیشه بیایی

و مهربانی با زیبایی یکسان شود

روزیکه ما دوباره

برای کبوترهایمان دانه بریزیم

و من آن روز را انتظار می کشم

حتی روزی

که دیگر

نباشم

شعری عاشقانه انتظار

 ز انتظار گلی، همچو غنچه تنگ دلم

که در بساط جهان، رسم انتظار مباد!

شعر نو انتظار عاشقانه

 در انتظار تو بنشستم و سرآمد عمر

دگر چه داری از این بیش انتظار از من

شعر های انتظار عاشقانه

 هستی دنیای فانی انتظار مردن است

ترک هستی ز انتظار نیستی وارستن است

شعر کوتاه انتظار عاشقانه

 مکش چو دشمنم، ای دوست ز انتظار، بیا

که این نفس ز جهان دوستدار می گذرد

شعر درباره انتظار عاشقانه

 از انتظار وصلت آمد به جان عراقی

تا کی غریب و خسته در انتظار باشد؟

شعر عاشقانه انتظار کشیدن

 بگذشت چند سالی در انتظار این دم

بی انتظار ندهد هرگز دوا دوایی

شعر انتظار کشیدن

 پیراهن یوسف چرا نیارند

یعقوب بکنعان در انتظار است

شعر در مورد انتظار کشیدن

 نه دسترسی به یار دارم

نه طاقت انتظار دارم

شعر منم عاشق انتظار کشیدن

 تا کیم انتظار فرمایی

وقت آن نامد که روی بنمایی

شعر در وصف انتظار کشیدن

 خوشتر ز عیش و صحبت و باغ و بهار چیست

ساقی کجاست گو سبب انتظار چیست

شعر در باره انتظار کشیدن

 گوشه گیران انتظار جلوه خوش می کنند

برشکن طرف کلاه و برقع از رخ برفکن

شعر درباره انتظار یار

 در انتظار رویت ما و امیدواری

در عشوه وصالت ما و خیال و خوابی

شعر در وصف انتظار یار

 سرم ز دست بشد چشم از انتظار بسوخت

در آرزوی سر و چشم مجلس آرایی

شعر درباره ی انتظار یار

 بمردم ز انتظار روز وصلت

شب هجران مگر پایان ندارد؟

شعر انتظار دیدار یار

تا چند دل عراقی آخر

در زحمت انتظار باشد

شعر درمورد انتظار یار

 بنما، که در انتظار رویت

پیوسته دو چشم باز داریم

شعر عاشقانه انتظار یار

 در جهان فراخ احسانت

مدت انتظار تنگ مجال

شعر انتظار آمدن یار

 بر خیالی چیده ئیم از دیده تا دل انتظار

لیلی این انجمن وهم است و محمل انتظار

شعر چشم انتظار یار

 عمرم در انتظار شد و یک دم آن حریف

نآمد که وای بر من و بر انتظار من!

  • هوتن حسنی

هیدروکسی زین در بارداری

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۴۹ ب.ظ

هیدروکسی زین در بارداری

شربت هیدروکسی زین ، شربت هیدروکسی زین برای جوش ، شربت هیدروکسی زین 25 و 10 ، دادن شربت هیدروکسی زین به نوزاد

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد شربت هیدروکسی زین صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

شربت هیدروکسی زین برای جوش

از این دارو برای درمان جوش هایی استفاده می شود که خود به دلیل حساسیت دارویی به وجود آمده اند.برای درمان این نوع جوش ها بهترین درمان برای این بثورات، خودداری از مصرف دارویی است که باعث ایجاد آن ها شده است. پس از این که مصرف دارو متوقف شد، ممکن است 5 تا 10 روز طول بکشد تا بهبودی در پوست ایجاد شود. برای از بین رفتن کامل بثورات نیز به حدود 3 هفته زمان نیاز می باشد.

درمان های دیگری که ممکن است مفید باشند عبارتند از:

مصرف قرص های آنتی هیستامین خوراکی یا شربت هایی مانند دیفن هیدرامین، هیدروکسی زین، لوراتادین، سیتریزین و یا فکسوفنادین برای کاهش خارش

مصرف کرم یا لوسیون کورتیکواستروئید موضعی (کورتیزون) برای کاهش قرمزی پوست و التهاب پوست

پماد موضعی آنتی بیوتیک برای درمان زخم های باز

شربت هیدروکسی زین 25 و 10

شربت هیدروکسی زین (Hydroxyzine) برای درمان آلرژی و خارش تجویز می‌شود. در واقع هیدروکسی زین در بدن دو کار انجام می‌دهد. اول اینکه موجب کاهش فعالیت سیستم اعصاب مرکزی شده و دوم اینکه موجب کاهش هیستامین شیمیایی طبیعی در بدن می‌شود. هیستامین‌ها می‌توانند موجب بروز علائمی از قبیل عطسه و آبریزش بینی یا ایجاد کهیر بر روی پوست شوند. بنابراین این دارو می‌تواند در درمان آبریزش بینی موثر باشد.

علاوه بر استفاده از شربت هیدروکسی زین قرص هیدروکسی زین هم به عنوان داروی درمان اضطراب و تنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای بیهوشی از این دارو همراه با دیگر داروها استفاده می‌شود. کنترل حالت تهوع و استفراغ، درمان کهیر یا درماتیت تماسی از دیگر مواد مصرف قرص و شربت هیدروکسی زین می‌باشد. شربت هیدروکسی زین به صورت 5 میلی‌گرم در 10 میلی‌لیتر می‌باشد.

دادن شربت هیدروکسی زین به نوزاد

محدودیت استفاده از دارو‌ها به سن کودک بستگی دارد. دادن برخی از دارو‌ها در کودکان کمتر از ۶ ماه به طور کامل ممنوع است. به عنوان مثال شربت‌های سرماخوردگی، قطره فنیل افرین و آنتی هیستامین‌ ها اصولاً نباید برای نوزادان زیر ۶ ماه استفاده شود. البته در زیر ۳ ماهگی مصرف این دارو‌ها کاملاً ممنوع و در ۳ تا ۶ ماهگی به طور نسبی ممنوع است و بین ۶ ماه تا ۲ سال هم توصیه می‌شود که از آن‌ها استفاده نشود، مگر اینکه پزشک با توجه به شرایط خاص نوزاد آن تجویز کند.
بنابراین آنتی هیستامین‌هایی مانند دیفن هیدرامین، پرومتازین و هیدروکسی زین، باید در سنین بالای ۲ سال و با احتیاط مصرف شوند، چون ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای کودک داشته باشد.
اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا اعلام کرده است مصرف داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه به خصوص آنتی هیستامین‌ها، در کودکان کم سن، به ویژه در کودکان زیر دو سال می‌تواند منجر به عوارض ناگوار و حتی مرگبار شود.
 
موارد مصرف در کوردکان

درمان آلرژی

در درمان آبله مرغان در کودکان، گاهی آنتی‌هیستامین نیز تجویز می‌شود. یکی از شاخص‌ترین آنتی‌هیستامین‌ها شربت هیدروکسی‌زین است که باید با توجه به سن و وزن کودک با نظر پزشک از آن استفاده شود.

درمان کهیر

کنترل حالت تهوع و استفراغ

عوارض شربت هیدروکسی زین

خواب آلودگی و خشکی دهان از عوارض شایع این دارو هستند .

شایع تری خواب آلودگی، خشکی دهان، تحریک موضعی

مهم ترین

خون ریزی های زیر پوستی و آبسه، راش های پوستی حساسیتی، تورم

عوارض شربت هیدروکسی زین ، شربت هیدروکسی زین برای بزرگسالان ، شربت هیدروکسی زین برای ختنه

شربت هیدروکسی زین برای بزرگسالان

1- در صورت سابقه حساسیت به آنتی هیستامین ها، غذاها، مواد محافظ و رنگ ها پزشک را مطلع سازید.
2- در صورت داشتن رژیم غذایی کم نمک، کم قند و سایر رژیم ها پزشک را مطلع سازید.
3- در صورت مصرف همزمان سایر داروها مانند آنتی کولینرژیک ها، داروهای مضعف سیستم عصبی مرکزی و مهار کننده های منوآمینواکسیدازها (MAOIs) شامل ایزوکربوکسازید، فنلزین، پروکاربازین، سلژیلین، ترانیل سیپرومین پزشک را مطلع سازید.
4- در صورت ابتلا به بیماری های بزرگی پروستات، انسدادهای مجاری ادرار و یا اختلالات ادراری، گلوکوم، انسداد روده، زخم معده، بیماری کبدی و کلیوی پزشک را مطلع کنید.
5- دارو را به مقدار بیشتر و یا به مدت طولانی تر از تجویز پزشک مصرف نکنید.
6- می توانید برای کاهش عوارض گوارشی این دارو را با یک لیوان آب، شیر و یا همراه با غذا مصرف کنید.
7- عوارض جانبی جدی مانند تشنج در کودکان به خصوص نوزادان احتمال وقوع بیشتری دارد. همچنین عصبی بودن، بی قراری و دستپاچگی در کودکان بیشتر احتمال وقوع دارد.
8- چنانچه دارو را به طور مرتب مصرف می کنید، در صورتی که یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به محض به یاد آوردن مصرف کنید ولی اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، از مصرف این نوبت خودداری کنید و برنامه معمول دارویی خود را ادامه دهید و مقدار مصرف را نیز دو برابر نکنید.
9- سالمندان نسبت به عوارض جانبی این دارو حساس ترند. آشفتگی، اختلال ادراری یا ادرار دردناک، گیجی، خواب آلودگی، احساس ضعف، خشکی دهان، بینی و گلو، عصبی بودن، بی قراری و دستپاچگی بیشتر در سالمندان ممکن است اتفاق بیفتد.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک معالج تعیین می کند ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر می باشد:

بزرگسالان

اضطراب

۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم چهار بار در روز

کهیر

۲۵ میلی گرم سه تا چهار بار در روز

آرام بخش

۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم روزانه

شربت هیدروکسی زین برای ختنه

بعد از ختنه کردن معمولا پزشکان قطره استامینوفن و شربت هیدروکسی زین و پماد تتراسایکلین را تجویز می کنند و با استفاده از این داروها زخم سریع بهبود می یابد و دردش تسکین می یابد.

شربت هیدروکسی زین برای اضطراب

این دارو خواب آور است و برای کسانی که دچار اضطراب می شوند مورد مصرف قرار می گیرد.بعبارتی کاربرد اصلی هیدروکسی زین برای درمان خارش و آلرژی می‌باشد. همچنین در درمان اضطراب و تنش عصبی، به عنوان آرام بخش قبل از بیهوشی عمومی، کاهش عوارض قطع مصرف مواد مخدر و الکل، کنترل خارش‌های آلرژیک از جمله کهیر مزمن و کنترل تهوع نیز استفاده می‌گردد.

شربت هیدروکسی زین برای افت دهان

برای درمان آفت دهان به خصوص در کودکان از این شربت استفاده می شود و با سرعت بالا آفت دهان را درمان می کند.

عوارض شربت هیدروکسی زین برای نوزادان

 این دارو سبب خواب آلودگی در نوزادان می‌شود؛ به همین دلیل به هیچ عنوان نباید برای کودکان زیر دو سال این دارو را تجویز کرد.

این دارو ممکن است روی اعصاب کودک تاثیر داشته باشد. مشکلات رفتاری، تربیتی، نوسان قند خون و بیماری‌ های تیروئید نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی عصبی شدن کودک هستند.

حرکات بی قرار در چشم، زبان یا فک و گردن

گیجی

تشنج

از موارد منع مصرف این شربت در نوزادان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

در حساسیت کودک به نوعی از شیر خشک، نباید از شربت هیدروکسی زین استفاده کرد، بلکه باید نوع شیر خشک را تغییر دهید.

در مواردی که کودک تب و اسهال دارد، بدون معاینه پزشک و خودسرانه شربت هیدروکسی زین مصرف نشود.

در صورت گرفتگی بینی نوزاد و خلط و سرفه، بدون معاینه پزشک و خودسرانه شربت هیدروکسی زین مصرف نشود.

در موارد اگزما و خشکی پوست نوزاد

در موارد دل درد و یبوست در نوزادان

شربت هیدروکسی زین برای اضطزاب ، شربت هیدروکسی زین برای سرماخوردگی ، شربت هیدروکسی زین در بارداری

شربت هیدروکسی زین برای سرماخوردگی

این شربت جزو بهترین شربت های سرماخوردگی نیست ولی اگر پزشک تجویز کرده مصرف نمایید.از مهمترین شربت های سرماخوردگی می توانیم به شربت گایافنزین و شربت پلارژین و شربت دیفن هیدرامین و شربت اکسپکتورانت اشاره کنیم.

هیدروکسی زین در بارداری

مطالعات کافی درباره مصرف داروی این گروه در حیوانات یا انسان بیانگر ایجاد ناهنجاریهای حنینی بوده است. یا عوارض جانبی گزارش شده موید ایجاد خطرات در جنین است. به دلیل این خطرات به طور واضح , مصرف این داروها در دوران حاملگی ممنوع است

تداخل دارویی هیدروکسی زین

ضد افسردگی های سه حلقه ای، داروهای ضد سایکوتیک و سایر فراورده های آنتی کولی نرژیک می توانند باعث تشدید عوارض دارو شوند. مصرف همزمان با داروهای مهار گر MAO ممنوع است. مصرف همزمان با داروهایی مثل الکل ها، بنزودیازپین ها باعث تشدید عوارض خواب آوری دارو می شوند.

کاربرد شربت هیدروکسی زین

هیدروکسی زین دارویی برای درمان خارش و حساسیت ناشی از آلرژی است. این نوعی آنتی هیستامین است که سبب مسدود کردن ترشح بعضی از مواد طبیعی (هیستامین) می شود که بدن شما در طول یک واکنش آلرژیک تولید می کند. از هیدروکسی زین ممکن است برای درمان اضطراب در کوتاه مدت و یا کمک به ایجاد حس آرامش قبل و بعد از عمل استفاده شود.

 

 

تداخل دارویی هیدروکسی زین ، کاربرد هیدروکسی زین ، سیتریزین بهتر است یا هیدروکسی زین

خودکشی با هیدروکسی زین

در صورتی که به صورت اتفاقی و یا به قصد خودکشی با هیدروکسی زین مقدار زیادی از این دارو مصرف کرده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . مسمومیت با هیدروکسی ی زین می تواند کشنده باشد . خودکشی نمایشی با مصرف زیاد هیدروکسی ایزین روش مناسبی برای جلب توجه نبوده و عوارض جانبی جدی به همراه دارد

سیتریزین بهتر است یا هیدروکسی زین

برای درمان کاهش مزمن یک آزمایش صورت گرفته است که به صورت زیر است.

مواد و روش‌ کار. این مطالعه به صورت دو سویه کور و تصادفی بر روی 75 بیمار در بیمارستان بقیه ا… (عج) در طی سال 1384 انجام شد (25 بیمار در هر گروه). پیش از شروع درمان، امتیاز خارش بر اساس جدول استاندارد و نیز با استفاده از آنالیز چشمی یا Visual Analysis Score (VAS) برای کلیه‌ی بیماران اندازه‌گیری شد. سپس بیماران به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول کپسول داکسپین با دوز 10 میلی گرم روزانه، گروه دوم هیدروکسی زین با دوز 25 میلی گرم روزانه و گروه سوم کپسول ستریزین با دوز 10 میلی گرم روزانه به مدت یک ماه مصرف کردند. پس از پایان مداخله‌ی دارویی و همچنین در پایان یک ماه دوره‌ی پیگیری، مجدداً معیارهای خارش در بیماران ارزیابی شد.

نتایج. امتیاز خارش و VAS در بیماران هر سه گروه، پس از یک ماه درمان کاهش معنی داری پیدا کرد (05/0> p ) ولی در پایان یک ماه دوره‌ی پیگیری مجدداً وضعیت خارش به حالت اولیه بازگشت. 18 بیمار در گروه هیدروکسی زین، 14 بیمار در گروه داکسپین و 6 بیمار در گروه ستریزین دچار خواب آلودگی ناشی از درمان شدند. در نهایت، هیدروکسی زین در مقایسه با داکسپین تأثیر تقریباً مساوی داشته (05/0< p )، هر دو کاهش معنی داری در نمره‌ی خارش و VAS بیماران ایجاد کردند (05/0> p )، در حالی که ستریزین نیز علیرغم کاهش قابل ملاحظه در معیار فوق (05/0 >p ) نسبت به دو داروی قبل تأثیر کمتری داشت.

بحث. با توجه به اثر بخشی بهتر هیدروکسی زین و داکسپین در درمان خارش بیماران در این مطالعه و با توجه به عوارض جانبی بیشتری که در گروه مصرف کنندگان هیدروکسی زین دیده شد، به نظر می رسد در بین سه داروی فوق، داکسپین تأثیر بهتری در کاهش خارش مزمن داشته باشد.

شربت هیدروکسی زین برای حساسیت

حساسیت‌ ها تنها مختص بزرگسالان نیست و کودکان را هم گاه و بیگاه درگیر می‌کند. در این موارد بهترین کار مراجعه به پزشک است. شربت هیدروکسی زین یکی از داروهایی است که توسط پزشک برای برطرف کردن آلرژی کودکان تجویز می‌شود.

برای درمان حساسیت در بزرگسالی هم باید به پزشک مراجعه کنید چرا که خیلی از داروهای ضد حساسیت ممکن است روی بعضی افراد حساسیت ایجاد کنند.

مصرف در شیردهی

در دوران بارداری منع مصرف دارد و در دوران شیردهی با احتیاط و تنها در صورت ضرورت تجویز شود

  • هوتن حسنی